اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:2 /11/1384

بازدید کنندگان :  273 نفر

 کد:3321

چاپ خبر

عنوان خبر : فرزندان ایرانیان مقیم خارج لهجه برره رابه زبان فارسی ترجیح میدهند

 

 

»درجشن برترینهای شبکه جهانی جام جم فرصتی پیش آمدتامهران مدیری که باکاپشن غیررسمی (کاپشنی که معمولاپشت صحنه شبهای برره می پوشد) به این جشن آمده بودبعدازمدتهاسکوت درخصوص سریال طنزخودمطالبی رابگوید.

اگرچه مدیری قصدی برای گفتگونداشت ولی سوالهای پی درپی رشیدپور(مجری برنامه )وهماهنگی شهریاری باوی موجب شدمدیری سکوت چندماهه اش رااگرچه بصورت حاشیه ای اما...بشکند.

پس ازگفتارهای متعددنوبت به تاثیرلهجه برره ای ونقش آن درمیان ایرانیان خارج ازکشوررسید,مدیری دراین خصوص  گفت :هفته پیش که مهمان شبکه جهانی بودم(برنامه چشم انداز)بعضی ها که در خارج از کشور زندگی میکنن زنگ می زدن و خوشحال بودن از اینکه بچه هاشون با وجود اینکه قبلا از یاد گرفتن زبان فارسی فرار می کردن و سعی نمی کردن یاد بگیرن و از زیرش درمیرفتن حالا حداقل این زبان برره ای رو یاد گرفتن و با این زبان صحبت می کنن و اینکه بعضیها میگفتن این برنامه باعث شده ما ایرانی ها  در گروه های سی،چهل نفری دور هم جمع بشیم و این برنامه رو تماشا کنیم.

وی  ادامه داد: آقایی از آمریکا زنگ زد که خانومش آمریکایی بود و فارسی بلد نبود.گوشی رو داد به خانومش که صحبت کنه .خانومش چند جمله انگلیسی صحبت کرد اما آخرش تنها چیزی که یاد گرفته بود این بود: من عاشق شوهرم بیده بیدم.

شهریاری هم ادامه داد : دختر خانومی که در کانادا تحصیل می کند چند روز پیش به من میگفت - که ما ایرانی ها اینقدر از این برنامه حرف زدیم که دوستان کانادایی ما میآیند پیش ما تا این برنامه راببینند.

شهریاری گفت :من ازاین دخترخانم  پرسیدم خوب خوششون میاد؟اون گفته:نه چون زیرنویسهای شما لهجه برره ای نداره.شما "ها" رو می نویسن"yes " در صورتی که "ها" با "بله" فرق می کنه.شما باید برین توی روستاهای انگلیس ببینین روستاییان اونا به "ها" چی میگن.

بعدم گفت که همون دختر خانومه گفته اونجا سر کلاس،همه چه ایرانی چه کانادایی و بقیه به هم میگن "جیگر".

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی